FANDOM

Буто е град, разположен на 95 km източно от Александрия в египетската Делта на Нил (шести ном на Долен Египет, «Планинския бик»). Първоначално е два града, Пе и Деп, разделяни от единия от ръкавите на Нил, които по-късно са обединени в един, който гърците наричат Буто, а египтяните - Пер-Уаджет (Per-Wadjet).

Богинята Уаджет първоначално е главно местно божество, защитаващо Буто и околностите му и патрон на местния оракул. Уаджет е изобразявана като кобра, защитница на червената корона на Долен Египет и е важен символ за суверенитета на фараона над "двете земи".

Буто е важно място в додинастичната епоха на Древен Египет. Археологическите находки разкриват, че горноегипетската култура заменя културата на Буто когато Горен и Долен Египет се обединяват.

Тези два града са дом на Душите на Пе, един вид божествени праотци, които заедно с Душите от Нехен (Хиераконполис) придружават царя и божествата в техните шествия. Главното светилище, посветено на Уаджет е разрушено и днес представлява няколко vestiges, статуи и други архитектурни елементи, по-голямата част от които са от Новото царство.

В озиристическата легенда Уаджет е тази, която защитава детето на Изида и Озирис, Хор, от яростта на Сет. Градът е важен символичен етап в погребалните обичаи, като един такъв е изобразен в гробницата на фараона.

Sphinx Порталът Египтопедия съдържа още много статии за Древен Египет.