FANDOM

Tutankhamun-mask

Златната погребална маска на фараона Тутанкамон, открита в KV62

Гробница KV62 в египетската долина на царете е гробницата на Тутанкамон. Гробницата става известна след откриването й от Хауърд Картър през 1922 г. с големите богатства, които са открити вътре в нея.

Планът на гробницата предполага, че не е била създадена за царско погребение. Смята се, че по време на издълбаването й, тя е трябвало да бъде пригодена за погребението на Тутанкамон. Едно от доказателствата за това е фактът, че само стените на погребалната камера са изрисувани, за разлика от останалите царски гробници, в които всички стени са изрисувани със сцени от Книга на мъртвите.

Гробницата е била препълнена с погребални предмети, които не са били подредени, а оставени в безпорядък. Картър е имал възможността да снима гирлянди от цветя, които са се разпаднали, след като някой ги е докоснал. Изваждането на всички погребалн предмети от гробницата е отнело около десетилетие, като цялото съдържание е пренесено в Египетския музей в Кайро.

Често се казва, че гробницата на Тутанкамон не е била ограбвана, но това не е вярно. В гробницата е влизано поне два пъти, при това скоро след погребението. Има ясни доказателства, че запечатаните врати са били насилвани в горните ъгли, след което по-късно презапечатани. Смята се, че около 60% от бижутата от т.нар. "съкровище" са били извадени. Вратата към погребалната камера и саркофазите с мумията на фараона не са били отваряни.

След едно от тези древни ограбвания, някои предмети от KV62 се смята, че са пренесени в KV54.

Външни препраткиРедактиране

  • KV62 – планове на гробницата и други детайли
Sphinx Порталът Египтопедия съдържа още много статии за Древен Египет.